Klantenservice

FAQ

Wat is de status van mijn bestelling?

Je bestelling kan meerdere statussen hebben. Je kan de status van je bestelling terugvinden in het “Bestellingen” overzicht van je account. De volgende statussen zijn mogelijk:

  • In behandeling: Je betaling is ontvangen en de order is in behandeling bij onze partner
  • Verstuurd: Je bestelling is onderweg naar jou
  • Ontvangen: Je bestelling is afgeleverd
  • Retour aangevraagd: Je hebt door op de “Retourneren” knop een retour aangevraagd
  • Retour ontvangen: Je retour verzending is ontvangen en verwerkt door onze partner, binnen gemiddeld 10 werkdagen wordt je betaling teruggestort.
  • Geannuleerd: Je bestelling is niet goed doorgekomen en niet betaald. Probeer het nogmaals.

Kunnen jullie mij op de hoogte stellen als een artikel weer beschikbaar komt?

Als je op de hoogte gehouden wil worden van nieuwe artikelen van een merk, kan je het merk volgen. Dit doe je door naar de pagina van het merk te gaan en op “Volgen” te drukken.

Ik wil iets bestellen maar mijn maat staat er niet tussen. Wat nu?

Als je maat er niet tussen staat, dan is deze helaas uitverkocht. De sample sales op Otrium worden regelmatig aangevuld met nieuwe artikelen of nieuwe maten. Om er zeker van te zijn dat je niks van een merk mist, druk je op “Volgen” op de pagina van het merk.

Kan ik ook met een bankoverschrijving betalen?

Op Otrium zijn er verschillende betalingsmogelijkheden; iDeal, Maestro, Bankcontact / Mistercash, PayPal, Mastercard en Visa. Het is helaas niet mogelijk om het bedrag middels een losse overschrijving over te maken. Voor alle informatie over betalen, klik hier.

Nadat ik een bestelling heb geplaatst, heb ik geen bevestigingsmail gehad. Wat nu?

Controleer of het geld is afgeschreven van jouw rekening, PayPal of creditcard. Als dit het geval is, staat je bestelling ook in het “Bestellingen” overzicht van jouw account. Indien je hier geen e-mail over hebt ontvangen, zijn dit de mogelijke redenen:

a) De mail is in de spam folder beland. Controleer eerst of de mail daar terecht is gekomen.
b) Er zit een foutje in je e-mailadres. Kijk na of je wel het juiste e-mail adres hebt opgegeven bij je bestelling.
c) Indien geen van beide opties de oorzaak zijn, neem dan contact op met ons via [email protected]

Ik wil meerdere artikelen bestellen, maar moet ik nu dan ook meerdere keren verzendkosten betalen?

Alle artikelen die op Otrium worden aangeboden, worden vanuit hetzelfde magazijn verstuurd (tenzij dit anders staat aangegeven). Wanneer je items van meerdere merken bestelt, is er dus maar één zending nodig. Je betaalt dus maar één keer de verzendkosten. 

De status van mijn bestelling is “Ontvangen”, maar ik heb nog niks ontvangen?

Je kunt door middel van je Track & Trace code zien waar je bestelling is. Waarschijnlijk  is je bestelling  door je buren in ontvangst genomen. Kan je het pakje alsnog niet vinden? Neem dan contact op met [email protected]. Wij zoeken het dan graag voor je uit!

Moet ik de kosten van een retourzending zelf betalen?

De retourkosten zijn altijd voor jouw rekening. We raden sterk aan om dit met een Track & Trace code te doen. Als het pakje namelijk verloren gaat, dan ben je hier verantwoordelijk voor.

Hoe stuur ik een bestelling of artikel retour?

Klik hier voor een overzicht van alle stappen die genomen moeten worden. → (in overzicht). U stuurt het pakket retour naar ons magazijn met adres:

Otrium
Handelsweg 4
2404 CD
Alphen aan de Rijn

Woont u in België? Bekijk dan de pagina Retourinstructies België.

Kan ik ook een bestelling ruilen?

Indien je een bestelling wil ruilen voor een ander item van hetzelfde aankoop bedrag of lager, dan contacteer je best de klantenservice via telefoon via 0031 20 221 71 84. Je dient de bestelling alsnog volgens de retourvoorwaarden te retourneren.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg nadat ik iets retour heb gestuurd?

Wanneer we je retour ontvangen hebben kan het enkele dagen duren voordat de status van je bestelling verandert naar “Retour ontvangen”.

Zodra je order de status “Retour ontvangen” heeft, wordt binnen gemiddeld 10 dagen je betaling retour gestort. Maar in ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort.

Hoe kan ik mijn klacht aan jullie melden?

Als je een klacht hebt, kan je deze altijd melden bij [email protected] of door ons te bellen op 0031 020 221 71 84. We nemen deze dan meteen in behandeling en zorgen ervoor dat het zo goed en zo snel mogelijk wordt opgelost!

We zullen inhoudelijk binnen 14 dagen reageren. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl) of via het Europees ODR Platvorm via http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ik heb het verkeerde artikel/maat/kleur/aantal ontvangen?

Allereerst onze excuses voor het ongemak! Je mag dit artikel gewoon retour sturen en de bon voor de gemaakte kosten bewaren. Deze bon mag je ons vervolgens mailen, zodat wij jou zo snel mogelijk de kosten terugstorten. Neem hiervoor best contact op met onze klantenservice via 0031020 221 71 84.

Mijn bestelling kan niet geleverd worden. Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Vervelend dat je bestelling niet geleverd kan worden!  De terugstorting wordt z.s.m. verwerkt. Afhankelijk van je bank en betaalmethode staat dit binnen enkele dagen weer op je rekening. Mocht het langer duren dan normaal, neem dan contact op met ons via [email protected]

Wat is de levertijd?

Bestellingen worden meestal binnen 2 werkdagen overgedragen aan PostNL.

Kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel van het merk?

Helaas is dit niet mogelijk.

Kan ik het artikel komen passen?

De artikelen liggen allemaal keurig verpakt in ons centrale magazijn, daardoor is het niet mogelijk om ze te passen.

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Op dit moment worden er bestellingen naar Nederland en België verzonden. In de nabije toekomst zullen we ook internationaal verzenden.

Hoe kan ik mij afmelden van de nieuwsbrief?

Onderaan de nieuwsbrief staat een link om je af te melden. Mocht het je niet lukken, neem dan even contact met ons op en dan helpen we je graag verder! 

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Wat jammer dat je jouw account wil verwijderen! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via [email protected] Dan brengen wij dit meteen in orde!

Mijn shoppingbag staat nog op actief, maar heb wel al betaald. Wordt mijn bestelling nu behandeld?

Zodra jij je bestelling hebt betaald is deze in behandeling. Wij kijken graag al je bestellingen voor je na om je gerust te stellen! Je kan ons hiervoor bereiken per telefoon of via mail.

Hoe kunnen jullie zo'n hoge kortingen aanbieden?

Schrik niet van onze hoge kortingen! 😉 We werken nauw samen met de mooiste modemerken en kunnen op die manier de beste prijzen aanbieden aan onze klanten.

Meer informatie? Bekijk de beoordelingen van al onze tevreden klanten op KiyOh.

Wat is de garantie op mijn gekochte product?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Alle getoonde prijzen op Otrium zijn inclusief BTW.

Hoe bestel ik bij Otrium?

Het bestelproces werkt zeer eenvoudig bij Otrium.

  • Kies eerst een leuk item uit op één van onze vele sales pagina’s.
  • Selecteer je maat en druk op de zwarte ‘Klik & Bestel’ knop.
  • In de popup kun je direct kiezen om door te gaan naar ‘Bestellen’, waarna je terechtkomt in de winkelwagen.
  • Vanuit je winkelwagen kun je je bestelde items controleren en verdergaan middels de ‘Doorgaan met Bestellen’ knop.
  • Vul in stap 1 je bezorgadres in, stap 2 kun je overslaan mits je een ander factuuradres wilt.
  • In stap 3 geef je aan hoe je je bestelling wilt betalen (iDEAL, Paypal, CreditCard of een van de vele andere betaalmethoden).
  • Als je helemaal tevreden bent met je bestelling, dan klik je op ‘Bestelling Afrekenen’ om door te gaan naar onze betaalprovider Mollie of Klarna.
  • Reken af met je gekozen betaalmethode, waarna je uiteindelijk terecht komt op onze bevestigingspagina en wij snel gaan beginnen met het verzamelen & bezorgen van je bestelling.

Heb je vragen of kom je er niet uit? Bel (0031 020 221 71 84) of mail ([email protected]) ons gerust, wij helpen je graag verder!

Hoe kan ik voordelig een bestelling retourneren vanuit België?

We hebben een speciale retourprocedure voor Belgische klanten ingericht. Zo kan je als Belgische klant je bestelling voordelig retourneren via DHL. Je betaalt dan precies hetzelfde tarief (€6,95) zoals in Nederland. Je vindt alle informatie op de pagina België Retourinstructies.

Volg

Shoptegoed