Menu

Klantenservice

Retourneren

Mijn bestelling retourneren

Ongedragen en onbeschadigde artikelen voorzien van alle originele labels kun je binnen 14 dagen van ontvangst retourneren. Dit kan je doen door in je bestel geschiedenis deze artikelen aan te melden als retour. De kosten van de retour zending zijn altijd voor je eigen rekening.

Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen kan je dit ook melden en dit artikelen retourneren. Hierop zijn de wettelijke voorwaarden van defecte artikelen van kracht.

Retourzendingen zijn voor je eigen risico. Dit betekend dat Otrium of haar partners niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Zorg daarom altijd dat je een retourzending uitvoert op een traceerbare manier en dat je de Track & Trace code goed bewaard.

Retourneren stappenplan

Als je na de ontvangst van je bestelling niet tevreden bent, dan kun je de artikelen binnen 14 kalender dagen na ontvangst retourneren. Om je bestelling, of een deel van je bestelling, te retourneren volg je de volgende stappen:

Stap 1 : Klik rechts bovenin op “Inloggen”

Stap 2 : Klik rechts bovenin op je profiel foto, en dan op “Bestellingen”

Stap 3 : Klik bij de bestelling die je wilt retourneren op “Retourneren”

Let op: Als je niet in de bestelgeschiedenis je bestelling aanmeld door op “Retourneren” te klikken blijft de betalingsverplichting bestaan en krijg je geen geld terug gestort.

Stap 4 : Je krijgt vervolgens de adresgegevens van het merk. Tevens staan er instructies over hoe de bestelling teruggestuurd dient te worden. Zorg dat het Otrium formulier dat in je bestelling zat ook bij je retour zending zit.

Stap 5 : Verstuur je pakket naar de partner. Zorg dat je dit doet met de service die Track & Trace aanbiedt. De retourzending is op eigen risico, dus Otrium of haar partners zijn niet aansprakelijk voor het mogelijk kwijt of beschadigd raken van een retourzending.

Stap 6 : Na ontvangst van je retourzending zal onze partner de retourzending verwerken. Zodra je retourzending verwerkt is wordt het bedrag binnen ongeveer 10 werkdagen terug gestort.

Wat heb ik nodig om mijn artikel te retourneren?

Als je een artikel wil retourneren heb je nodig:

  • De onbeschadigde en ongedragen artikelen die je retour wil sturen
  • Stevig verpakkingsmateriaal
  • Het retouradres waar je een artikel naar kan terug sturen. Dit wordt getoond nadat je het artikel via de “retourneren” button hebt aangemeld als retour. LET OP: zonder het aan te melden door de “retourneren” button blijft je betalingsverplichting bestaan en krijg je geen geld teruggestort.

Wanneer kan ik een bestelling retourneren?

Je kan een bestelling retourneren als het aan de volgende voorwaarde voldoet:

  • Het artikel moet binnen 14 kalenderdagen retour gemeld worden via jouw “Bestelling” overzicht
  • Je kunt een artikel retour sturen binnen 14 kalenderdagen. Het retouradres wordt weergegeven na het aanmelden van je retour in jouw “Bestelling” overzicht. De 14 kalender dagen gaan in op de dag van ontvangst van je bestelling.
  • Je retour wordt alleen geaccepteerd als het is aangemeld d.m.v de “Retourneren” button in jouw “Bestelling” overzicht.
  • Artikelen moeten in ongedragen en in originele staat met alle originele labels en verpakking worden terug gestuurd.
  • Let op: Op Otrium staan artikelen van verschillende merken. Wanneer je meerdere artikelen hebt besteld kan het zijn dat deze van verschillende merken komen. Wanneer dit het geval is moeten deze artikelen ook naar verschillende merken worden terug gestuurd.

De bestelling die ik wil retourneren voldoet niet aan de voorwaarden

Wanneer je een artikel buiten de gestelden voorwaarden toch retourneert, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Zorg altijd dat je de voorwaarden controleert en je de retour aanmeldt door in het “Bestellingen” overzicht op de “Retourneren” button te drukken. Als je twijfelt of je bestelling aan de retour voorwaarden voldoet neem dan contact met ons op via service@otrium.nl.

Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Als je alle stappen in het retourneren stappenplan hebt gevolgd veranderd de status van je order in “retour aangevraagd”. Nadat je je retour hebt opgestuurd  en het merk je retour in goede orde heeft ontvangen veranderd de status van het artikel naar “retour verwekt”. Het kan enkele dagen duren na aankomst van je retourzending voordat het verwerkt is. Wanneer de status veranderd is naar ‘retour verwerkt’, wordt het betaalde bedrag in gemiddeld 10 werkdagen teruggestort. Wanneer het langer dan 14 dagen duurt na het versturen van je retour neem dan contact op met service@otrium.nl

Hoe weet ik dat mijn retour gezonden bestelling goed ontvangen is?

Je retourzending is altijd voor eigen risico. Dit betekend dat Otrium of haar partners niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.

Verstuur daarom altijd je retourzending met een traceerbare methode waarbij je een Track & Trace code hebt. Hiermee kan je controleren waar je retourzending is.

Wanneer je retourzending aangekomen is duurt het gemiddeld twee werkdagen voordat de status van je bestelling veranderd naar ‘retour verwerkt’.

 

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zodra de status van je order veranderd is naar ‘retour verwerkt’ krijg je binnen gemiddeld 10 werkdagen je betaling teruggestort. Dit gebeurd via het betalingsmiddel waarmee je betaald hebt.

Je betaling kan alleen terug gestort worden wanneer je van te voren je retour hebt aangemeld via de “Retourneren” button in het “Bestellingen” overzicht.

Kan ik een artikel ruilen?

Het is nog niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een ander artikel. Je kan altijd je artikel retourneren als het voldoet aan de retour voorwaarden, en vervolgens het artikel dat je wilt opnieuw bestellen als het beschikbaar is.

Volg

Feedback ?