Klantenservice

Retourneren

Mijn bestelling retourneren

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF) of de retourbon, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Retourzendingen zijn voor je eigen risico. Dit betekend dat Otrium niet aansprakelijk kan zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Zorg daarom altijd dat je een retourzending uitvoert op een traceerbare manier en dat je de Track & Trace code goed bewaard. De kosten van de retourzending zijn altijd voor je eigen rekening.

Retourneren stappenplan

We hopen natuurlijk dat je blij bent met je artikel. Ben je niet geheel tevreden met jouw aankoop of heb je je vergist? Dat is geen enkel probleem. Je hebt het recht om het artikel binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren of de bestelling te herroepen. 

Volg onderstaande stappen om snel en gemakkelijk je item(s) te retourneren.

Stap 1 : Stop de artikelen die je wil retourneren in (voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is) de originele verpakking. 

Stap 2 : Gebruik het retourformulier bij de bestelling om aan te vinken welke artikelen je retourneert en voeg het retourformulier bij je bestelling. Ben je het retourformulier kwijtgeraakt? Gebruik dan het standaard retourformulier. Je mag hiervoor eventueel ook het modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dat is niet verplicht.

Stap 3 : Breng de retourzending naar het dichtstbijzijnde postkantoor en bewaar het bewijs totdat wij de retour bevestigd hebben. 

Het retour adres is: Otrium, Handelsweg 4, 2404 CD, Alphen aan de Rijn

Stap 4 : De retourkosten van een retourzending zijn voor eigen rekening. Dit komt doordat Otrium al de hoogst mogelijke kortingen geeft. Uiteraard tenzij je een retour stuurt omdat je een fout of beschadigd artikel hebt ontvangen. 

Stap 5 : Zodra de retourzending is ontvangen en verwerkt in ons magazijn, ontvang je de terugbetaling (het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele standaard verzendkosten) automatisch op de door u voor de betaling gebruikte rekening. Je ontvangt de betaling in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld dat je je bestelling wenst te herroepen. We mogen wachten met de terugbetaling totdat we de artikelen hebben ontvangen of u heeft aangetoond deze te hebben teruggezonden.

Mocht je nog vragen hebben over het retourproces, aarzel niet om contact met ons op te nemen via [email protected] of (+31) 020 221 71 84. We helpen je graag verder!

Wat heb ik nodig om mijn artikel te retourneren?

Als je een artikel wil retourneren heb je nodig:

  • De, voor zover redelijkerwijs mogelijk, onbeschadigde en ongedragen artikelen die je retour wil sturen
  • Stevig verpakkingsmateriaal
  • De retourbon uit de doos of het herroepingsformulier.
  • Het retouradres is: Otrium, Handelsweg 4, 2404 CD, Alphen aan de Rijn

Wanneer kan ik een bestelling retourneren?

Je kan een bestelling retourneren als het aan de volgende voorwaarde voldoet:

  • Je binnen een termijn van 14 dagen (zonder opgave van redenen) de overeenkomst herroept. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
  • Artikelen moeten in ongedragen en in originele staat met alle originele labels en verpakking worden terug gestuurd.

Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Nadat je je retour hebt opgestuurd  en wij je retour in goede orde hebben ontvangen. Dan verandert de status van het artikel naar “retour verwerkt”. Het kan enkele dagen duren na aankomst van je retourzending voordat het verwerkt is.

Maar in ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort.

Hoe weet ik dat mijn retour gezonden bestelling goed ontvangen is?

Je retourzending is altijd voor eigen risico. Dit betekent dat Otrium niet aansprakelijk kan zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.

Verstuur daarom altijd je retourzending met een traceerbare methode waarbij je een Track & Trace code hebt. Hiermee kan je controleren waar je retourzending is.

Wanneer je retourzending is aangekomen duurt het gemiddeld vijf werkdagen voordat de status van je bestelling verandert naar ‘retour verwerkt’.

 

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zodra de status van je order veranderd is naar ‘retour verwerkt’ krijg je binnen gemiddeld 10 werkdagen je betaling teruggestort. Dit gebeurd via het betalingsmiddel waarmee je betaald hebt.

Je betaling kan alleen teruggestort worden wanneer je van te voren je retour hebt aangemeld via de “Retourneren” button in het “Bestellingen” overzicht.

Kan ik een artikel ruilen?

Het is nog niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een ander artikel. Je kan altijd je artikel retourneren als het voldoet aan de retour voorwaarden, en vervolgens het artikel dat je wilt opnieuw bestellen als het beschikbaar is.

Hoe kan ik voordelig een bestelling retourneren vanuit België?

We hebben een speciale retourprocedure voor Belgische klanten ingericht. Zo kan je als Belgische klant je bestelling voordelig retourneren via DHL. Je betaalt dan precies hetzelfde tarief (€6,95) zoals in Nederland. Je vindt alle informatie op de pagina België Retourinstructies.

Volg

Shoptegoed