Klantenservice

Retourneren

Mijn bestelling retourneren

Ongedragen en onbeschadigde artikelen voorzien van alle originele labels kun je binnen 14 dagen van ontvangst retourneren. De kosten van de retour zending zijn altijd voor je eigen rekening.

Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen kan je dit ook dit artikel retourneren. Hierop zijn de wettelijke voorwaarden van defecte artikelen van kracht.

Retourzendingen zijn voor je eigen risico. Dit betekend dat Otrium niet aansprakelijk kan zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Zorg daarom altijd dat je een retourzending uitvoert op een traceerbare manier en dat je de Track & Trace code goed bewaard.

Retourneren stappenplan

We hopen natuurlijk dat je blij bent met je artikel. Ben je niet geheel tevreden met jouw aankoop of heb je je vergist? Dat is geen enkel probleem. Je hebt het recht om het artikel binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. 

Volg onderstaande stappen om snel en gemakkelijk je item(s) te retourneren.

Stap 1 : Stop de artikelen die je wil retourneren in de originele verpakking. Artikelen die beschadigd of gebruikt zijn en niet meer voorzien van een uniek (prijs)label komen niet voor retourzending in aanmerking. 

Stap 2 : Gebruik het retourformulier bij de bestelling om aan te vinken welke artikelen je retourneert en voeg het retourformulier bij je bestelling. 

Stap 3 : Breng de retourzending naar het dichtstbijzijnde postkantoor en bewaar het bewijs totdat wij de retour bevestigt hebben. 

Het retour adres is: Otrium, Handelsweg 4, 2404 CD, Alpen aan de Rijn

Stap 4 : De retourkosten van een retourzending zijn voor eigen rekening. Dit komt doordat Otrium al de hoogst mogelijke kortingen geeft. Uiteraard tenzij je een retour stuurt omdat je een fout of beschadigd artikel hebt ontvangen. 

Stap 5 : Zodra de retourzending is ontvangen en verwerkt in ons magazijn, ontvang je de terugbetaling automatisch op de door u voor de betaling gebruikte rekening.

Mocht je nog vragen hebben over het retourproces, aarzel niet om contact met ons op te nemen via service@otrium.nl of (+31) 020 221 71 84. We helpen u graag verder!

Wat heb ik nodig om mijn artikel te retourneren?

Als je een artikel wil retourneren heb je nodig:

  • De onbeschadigde en ongedragen artikelen die je retour wil sturen
  • Stevig verpakkingsmateriaal
  • Het retouradres is: Otrium, Handelsweg 4, 2404 CD, Alpen aan de Rijn

Wanneer kan ik een bestelling retourneren?

Je kan een bestelling retourneren als het aan de volgende voorwaarde voldoet:

  • Het artikel moet binnen 14 kalenderdagen retour gestuurd worden vanaf de aankomst van het artikel.  De 14 kalender dagen gaan in op de dag van ontvangst van je bestelling.
  • Artikelen moeten in ongedragen en in originele staat met alle originele labels en verpakking worden terug gestuurd.

De bestelling die ik wil retourneren voldoet niet aan de voorwaarden

Wanneer je een artikel buiten de gestelden voorwaarden toch retourneert, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Zorg altijd dat je de voorwaarden controleert. Als je twijfelt of je bestelling aan de retour voorwaarden voldoet neem dan contact met ons op via service@otrium.nl.

Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Nadat je je retour hebt opgestuurd  en wij je retour in goede orde hebben ontvangen veranderd de status van het artikel naar “retour verwekt”. Het kan enkele dagen duren na aankomst van je retourzending voordat het verwerkt is.

Wanneer de status veranderd is naar ‘retour verwerkt’, wordt het betaalde bedrag in gemiddeld 10 werkdagen teruggestort. Wanneer het langer dan 14 dagen duurt na het versturen van je retour neem dan contact op met service@otrium.nl

Hoe weet ik dat mijn retour gezonden bestelling goed ontvangen is?

Je retourzending is altijd voor eigen risico. Dit betekend dat Otrium niet aansprakelijk kan zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.

Verstuur daarom altijd je retourzending met een traceerbare methode waarbij je een Track & Trace code hebt. Hiermee kan je controleren waar je retourzending is.

Wanneer je retourzending aangekomen is duurt het gemiddeld twee werkdagen voordat de status van je bestelling veranderd naar ‘retour verwerkt’.

 

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zodra de status van je order veranderd is naar ‘retour verwerkt’ krijg je binnen gemiddeld 10 werkdagen je betaling teruggestort. Dit gebeurd via het betalingsmiddel waarmee je betaald hebt.

Je betaling kan alleen terug gestort worden wanneer je van te voren je retour hebt aangemeld via de “Retourneren” button in het “Bestellingen” overzicht.

Kan ik een artikel ruilen?

Het is nog niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een ander artikel. Je kan altijd je artikel retourneren als het voldoet aan de retour voorwaarden, en vervolgens het artikel dat je wilt opnieuw bestellen als het beschikbaar is.

Volg

Feedback ?