KlantenserviceOver ons
Inloggen
Conscious

Duurzame merken in de schijnwerpers

Explaining Otrium’s Sustainable brand ratings in collaboration with Good On You.

27 SEPTEMBER 2021
In deze blogpost leggen we uit hoe merken beoordeeld worden om het Conscious label te krijgen en wat de criteria hiervoor zijn. Waarom de samenwerking met onze nieuwe partner Good On You hiervoor cruciaal is. We beschrijven ook waarom dit Conscious label belangrijk is en waar je de Conscious merken kan vinden op ons platform.
Veel mode blijft onverkocht. We brengen daar verandering in door designer merken te voorzien van technologie, zodat jij uiteindelijk gemakkelijk mode uit eerdere collecties kunt vinden en we er zeker van zijn dat elk kledingstuk wordt gedragen. Conscious zijn, is een oneindige reis van grote en kleine stappen met als doel om een ​​positieve impact te maken. Via ons platform houden we je op de hoogte van de stappen die we maken.
Waarom?
We werken samen met Good On You, 's werelds toonaangevend platform voor duurzaamheidsbeoordelingen van modemerken. Hierdoor kunnen we merken die extra stappen zetten op het gebied van duurzaamheid uitlichten. Weten welke merken een stap verder gaan om duurzamer te zijn, en hoe ze dat doen, maakt het makkelijker om meer bewuste beslissingen te kunnen nemen over kleding die je koopt. Het systeem van Good On You beoordeelt het beleid en de werkwijze van merken op het gebied van mens, planeet en dierenwelzijn. De ratings bestaan uit openbaar beschikbare informatie, waaronder industrie normen, certificeringen en eigen rapportage van merken. Een merk krijgt een algemene beoordeling, evenals individuele beoordelingen in de drie eerder genoemde categorieën. Concreet betekent dit dat de gemiddelde score van de drie categorieën, die hieronder worden besproken, als Conscious moet worden beoordeeld.
De criteria voor Duurzame merken
Een merk moet aan één of meer van de duurzaamheidscriteria hieronder voldoen aan het Conscious label. Als een merk niet aangegeven wordt als Conscious betekent dat, dat het merk niet aan alle de normen voldoet. Deze normen zijn doelbewust hoog. Niet alle merken zullen in aanmerking komen. Sommige producten kunnen wel in aanmerking komen ook al voldoet het merk zelf niet aan de normen.
Algemene beoordeling: Dit houdt in dat de gemiddelde score van de drie onderliggende categorieën hieronder beoordeeld zijn als Conscious.
Mens: Merken worden beoordeeld op hun impact in de toeleveringsketen. Dit houd in dat beleid en praktijken die te maken hebben met kinderarbeid, dwangarbeid, veiligheid van werknemers, gendergelijkheid en betaling van een leefbaar loon worden onderzocht.
Planeet: Merken worden beoordeeld op gebruik van hulpbronnen zoals energie, koolstof, water, chemicaliën en afvalverwerking, inclusief toezeggingen voor circulaire praktijken.
Dierenwelzijn: Merken worden beoordeeld op gebruik van dierlijke producten en hun beleid ten opzichte van dierenwelzijn. Er wordt gekeken naar het gebruik van materialen zoals bont, angora, leer en het beleid met betrekking tot mulesing vrije wol.* 
Onze impact
Conscious zijn, is een oneindige reis van grote en kleine stappen met als doel om een ​​positieve impact te maken. We willen zo transparant mogelijk zijn over onze impact. Via ons platform houden we je op de hoogte van de stappen die we maken. Begin 2022 zullen we een sustainability rapport publiceren met onze voortgang sinds 2020.Wil je meer weten? Lees hier de veelgestelde vragen over Conscious merken.
*Mulesing is het verwijderen van huidplooien van de staart van een schaap, om besmetting door steekvliegen of maden te voorkomen. Meer informatie over de criteria en het beoordelingsproces van Good on You vind je hier.

More from Otrium

See all articles
Conscious

Let’s talk Impact - Explaining Otrium’s Conscious Concept

In the fashion industry, 12% of the garments that are produced stay unsold. Otrium’s purpose is: All Clothing Should Be Worn.That’s why we’re tech-enabling designer brands to find an owner for every item they produce.In this post, we’ll be sharing why being conscious is important for us, what it means, and how you can follow our journey.The definition of Conscious For us, being conscious is about being aware of our impact and finding solutions to do better. Whether that concerns our planet, people or animal welfare. We’re taking responsibility in two ways:1. Driving positive change in the fashion industry by eradicating unsold seasonal inventory.2. Continuously working to improve our own e-commerce practices.Starting with the whyWe recognise the fundamental contradiction between the current fashion industry, which thrives off newness and consumption, and being conscious. Every single garment has an impact. Otrium wants to have a positive impact on the fashion industry by:undefinedundefinedundefinedundefinedFollow our journeyOur commitment to being Conscious is an ongoing journey, taking both big and small steps in order to be a force for good. We want to be as transparent as possible and communicate our Conscious roadmap fully. We will update the renewedundefined on our platform regularly and publish an Impact Report at the beginning of 2022, with our progress since 2020. Want to know more? Read our just-launched FAQs on the topic of Conscious undefinedOur next step: Conscious brands at OtriumOur next step will be a label and filter to highlight Conscious brands on our platform. We’re in the process of collaborating with a validated partner to rate the fashion brands in the areas of people, planet and animal welfare. We’re always on the lookout for Conscious brands so if there’s a brand you love for their sustainability credentials that you feel we should be featuring, please reach out to undefined.How you can helpApproximately 25% of a garment’s environmental footprint happens in the wearing and washing. So with our smart tips and tricks, you can maximise your wardrobe and be kinder to the planet. undefined
We’re on a journey to make fashion smarter, giving fashion-lovers the best possible online retail experience and making sure every item of clothing is worn. Going forward, we’ll be sharing more about our conscious roadmap and responsible choices.Throughout the fashion industry, 12% of the garments that are produced stay unsold.Our purpose is: All Clothing Should Be Worn.We’re tech-enabling designer brands to find an owner for every item they produce.In this post, we’ll be sharing why we became a member of the Fur Free Retailer program, what this means and how you can join this movement to be fur free.The definition of furFirst things first: Fur means any animal skin or part of an animal with hair or fur fibres attached, either in its raw or processed state or the pelt of any animal killed for the animal‘s fur.What is not fur, and what we will keep selling:undefinedundefinedundefinedIntroducing the policyWe recently became an official member of The Fur Free Retailer program, which is supported by the Fur Free Alliance (FFA) – an international coalition of leading animal and environmental protection organisations worldwide.In a nutshell: An international effort to give consumers accurate information about a retailer’s fur policy, allowing consumers to make an informed choice when shopping.From a day-to-day perspective our platform will stay the same, as we currently do not have any garments that contain fur. Having this accreditation makes this official – for our customers and for our partners.We have chosen to sell leather and other animal derived materials – but not the pelt of any animal killed for the animal‘s fur. As more vegan alternatives, innovations and products come to market we will continuously reassess our policy regarding animal-derived materials like leather.Becoming fur free is a first small step of our journey, with the goal of having a positive impact on the fashion industry.Conscious brands at OtriumWe’re always on the lookout for Conscious brands so if there’s a brand you love for their sustainability credentials that you feel we should be featuring please reach out to undefined.How can you be fur freeWhen purchasing a garment with faux fur, check the points below to be sure you’re not wearing real fur. Sometimes, faux fur is being substituted for real fur by some manufacturers. You can follow these four checkpoints:undefinedundefinedundefinedundefinedundefined.